25-erius metus veikiančios įmonės patirtis – kas padėjo tapti lyderiais?

Verslo pradžia 1995-aisiais, rinkos iššūkiai ir stabili kvalifikuotų specialistų komanda, išaugusi nuo 5 iki 66 žmonių. Sukurti ir išlaikyti lyderiaujančią įmonę, prisitaikyti ir patiems inicijuoti pokyčius nėra paprastas, tačiau, pasak 25-tus metus skaičiuojančios įmonės UAB ,,Manjana’’ atstovų – itin įdomus procesas. Kuo jie džiaugiasi šiandien ir ką gali patarti verslo naujokams?

Šiandien įmonę ,,Manjana” galima vadinti lyderiaujančia ir didžiausia Baltijos šalyse rinkos žaidėja savo srityje. Nuo pirmų, pasitikėjimą kuriančių žingsnių, iki tarptautinių, visame pasaulyje žinomų klientų  – ,,Radisson”, ,,Kempinski”, ,,Marriot’’, ,,Mondelez’’, ir kitų prekės ženklų.

Vienu pagrindinių sėkmės įrankių tapo novatoriškų produktų ir žinių poreikis. Įmonė maisto pramonės įmonėms, viešbučiams, kavinėms, restoranams, sveikatos įstaigoms, prekybos centrams siūlo valymo ir higienos priemones, švaros prekes bei sistemas ir konsultacines paslaugas.

Pasak įmonės įkūrėjo ir vadovo Donato Genio, pagrindiniu įmonės resursu tiek verslo pradžioje, tiek ir dabar, yra turinti žinių ir pasiruošusi siekti tikslų bei auginti įmonę komanda. Paklausus, koks visgi buvo pirmasis žingsnis, lėmęs būtent tokią verslo nišą, D. Genys pasakoja, kad pradžia tapo susitikimas su koncerno ,,Unilever” atstovais iš Suomijos. Pokalbis buvo produktyvus ir 1995 metų pabaigoje UAB ,,Manjana” tapo ,,Unilever” koncernui priklausančios įmonės ,,Leverindus” atstovais Lietuvoje.

,,Tuo metu Lietuvoje tiek supratimas apie švarą ir higieną, tiek profesionalų pasirinkimas buvo labai ribotas. Prasidėjus maisto, pieno, mėsos pramonės modernizavimui, visiems reikėjo pereiti nuo tarybinių prie europietiškų standartų. Mūsų įmonės specialistai kartu su partneriais iš Suomijos ir Vokietijos, padėjo Lietuvos gamintojams diegiant vakarietiškus higienos standartus savo gamybiniuose procesuose.  Pačioje 1995 metų pabaigoje mūsų pirmuoju dideliu klientu tapo ,,Kalnapilis”. Vėliau prisidėjome ir prie kitų alaus pramonės įmonių modernizacijos”,  dalijosi verslo pradžios istorija D. Genys.

Pirmųjų tarptautinių viešbučių įsikūrimas Lietuvoje tapo dar vienu svarbiu įmonės tramplinu į sėkmę ir plėtrą. Autentiški ir modernūs viešbučiai visame pasaulyje neatsiejami nuo estetikos, higienos ir švaros, todėl ir mūsų šalyje buvo privaloma išlaikyti tokį patį kokybės standartą kaip ir svetur.

,,Ne kiekviena įmonė išlaikė 1998-ųjų, 2008-ųjų metų krizių egzaminus. Tik įkūrus įmonę požiūris į higieną buvo visiškai kitoks. Dabar įvairių sričių organizacijoms aukšti higienos standartai yra savaime suprantamas dalykas. Tai verčia dar labiau pasitempti ir ieškoti naujų galimybių, pasiūlymų”,  komentavo įmonės pardavimų projektų vadovas Žilvinas Sliesaravičius.

Pašnekovo teigimu, reikia įvertinti, kad higienos, valymo srityje nevyksta revoliucija, ši sritis evoliucionuoja, vystosi lėčiau, bet taip galima būti tikriems, kad išanalizuojami ir rinkai pasiūlomi tik maksimaliai įvertinti produktai.

Ž. Sliesaravičius atkreipė dėmesį, kad kasdien nepastebime įvairių svarbių ir mūsų sveikatai įtaką darančių veiksmų  prekybos centre įsigyjant maistą, biure plaunant rankas bei atliekant kitus, su asmenine higiena susijusius veiksmus,  net nesusimąstome, kad kažkas sukuria sistemas, kurios padeda užtikrinti švarą ir higieną.

,,Tiek mažoms kavinėms, tiek viešbučiams ar sveikatos įstaigoms, svarbu pasirūpinti higiena. Didelis poreikis ir padiktavo dar didesnį mūsų rūpestį bei edukaciją  kalbėti apie higienos svarbą ir veikti”,  komentavo ,,Manjana” įmonės administracijos ir kokybės vadovė Inga Talačkienė.

Pašnekovės teigimu, viena svarbiausių stiprybių tiek kuriant naują įmonę, tiek siekiant puoselėti jau seniai gyvuojančią korporaciją  žmonių vertinimas. Kai vertiname komandą, galime būti tikri, kad jie bus lojalūs ir motyvuoti. Dar vienas svarbus aspektas  gebėti ne tik priimti, bet ir patiems išsikelti vis naujus iššūkius, kurie padeda tobulėti, diegti inovacijas. ,,Stebime, kas vyksta pasaulyje. Mūsų tikslas yra pritaikyti inovatyvias technologijas, kad būtų saugu ir patogu dirbti kiekvienam iš mūsų, bei vykdyti plėtrą ir klientams pasiūlyti dar didesnį prekių asortimentą”, – sakė I. Talačkienė.